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【イダテ社調査報告】eスポーツ:ソーシャル現象のめざましい隆盛



【調査レポートのサマリー】
2018年9月30日発行

【画像 http://www.dreamnews.jp/?action_Image=1&p=0000182973&id=bodyimage1

動画ゲーム対戦によるeスポーツは主にウェブ上で世界で約3億5千万人の観衆を惹きつけている。フランスの調査会社イダテ社(IDATE)の調査レポート「eスポーツ:ソーシャル現象のめざましい隆盛」は、観客数の増加の可能性や経済レベルでのソーシャル現象を分析している。ゲーム会社、ウェブやテレビ放送局、広告代理店、イベント主催者、ブックメーカー(賭企業)などの主要な企業について評価している。2022年までの市場をゲーム会社・eスポーツの投資デベロッパー、メディア権、チケット・マーチャンダイジング、スポンサーシップ・広告、eスポーツギャンブル収益などのセグメント毎に予測している。

eSports, the practice of playing video games competitively, attracts an audience of nearly 350 million people worldwide, mainly on the Web.

In addition to considering the audience potential, this report analyses the social phenomenon at an economic level.

It also examines the major industry players: game publishers, Web and TV broadcasters, advertisers, event organisers and betting companies.

Finally, IDATE DigiWorld presents its market forecasts for 2022 by segment: publisher/developer investment in eSports, media rights, ticketing and merchandising, sponsorship and advertising, and eSports gambling revenues.


フランスのイダテ社(IDATE)は、豊富なデータベースを基に通信、インターネット、E-コマース等のレポートを出版している欧州の調査会社です。委託調査、コンサルティング、コンファレンス等も行っています。キャリア、ケーブル、モバイル、衛星、通信機器/サービス、テレビ/映画/ビデオゲームについての調査レポートを継続的に出版し、英語やフランス語で提供しています。


■ 調査レポート ■

eスポーツ:ソーシャル現象のめざましい隆盛
eSports
The spectacular rise of a social phenomenon
出版社:イダテ社(フランス)
出版年月:2018年9月30日http://www.dri.co.jp/auto/report/idate/idatem18707a.html

◆フランスの市場調査会社 イダテ社(IDATE)について
http://www.dri.co.jp/auto/report/idate/index.html


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