■論文タイトル: ANALYSIS OF PASSENGERS' NEEDS AND DEMANDS OF ASTRAX ZERO GRAVITY SERVICES AND APPLICATION FOR SPACE TRAVEL SERVICES (無重力飛行サービスに対する乗客のニーズ・要望の分析と宇宙旅行サービスへの応用)
ASTRAX’s zero gravity flight services are offered in several countries around the world, including the United States, Russia, France, and Japan. ASTRAX, a Japanese private space services company, has been offering ASTRAX’s original zero gravity flight service for general customers, not researchers in Japan since 2012, using Diamond Air Services’ small jets. So far, 20 flights have been conducted, and each client has fulfilled various dreams through zero gravity flights. By fulfilling various needs and requests in zero gravity flights, we will be able to fulfill new needs and requests in space travel. Therefore, based on these experiences and experiments, ASTRAX analyzes and predicts the needs and desires of space travelers (what they want to do in a spacecraft, such as weddings, marriage proposals, model shoots, commercial shoots, drinking parties, fashion shows, musical instrument performances, and music concerts), and develops various technologies and services to meet those needs. This paper describes the results of the analysis of customer needs in microgravity flights in Japan, the issues derived from the analysis, and the possibility of developing new needs and applying them to commercial spaceflight in the coming space travel era.
国際宇宙航行連盟(IAF)が主催し、年に1度、開催される、宇宙業界では世界最大の国際会議です。今年は、2023年10月2日から6日までアゼルバイジャンのバクーで、アゼルコスモスがホストを務め、「GLOBAL CHALLENGES AND OPPORTUNITIES: GIVE SPACE A CHANCE」をテーマに、第74回国際宇宙会議(IAC 2023)が開催されました。 会期中132カ国から5,400人以上が参加し、史上最も多様性に富んだIACとなりました。さらに、いくつかのセッションの無料ライブストリーミングのおかげで、世界中から50,000人がIACに参加しました。そして、1200以上の組織がIACに参加し、150の出展者と30のスポンサーが参加しました。プログラムは46以上のプレナリーセッション、GNFセッション、スペシャルセッションで構成され、1週間の間に2400以上の技術論文が発表されました。