■Abstract: Despite we’ve already entered the 21st century and over 20 years have passed till now, unfortunately some undergraduate courses on higher educational system still cannot offer enough curriculum toward freshmen who just enroll the 1st year class. The main reason is that most lecturers are still employed by only departments related to aeronautical engineering and space industry. In order to overcome this unfairnesslow level access to space education in current system,I assertively suggest that the undergraduate course of the university on the moon should focus on only freshmen who don’t specialize in aeronautical engineering but plan to serve in the industry as an entrepreneur or business person. The university on the moon actively employs incumbent business persons or active entrepreneurs with best performances in the aeronautical industry to teach, inspire and facilitate freshmen with strong curiosity and passion toward their dreams to work on the moon. In the whole curriculum, students can choose and participate in various activities, experiments and workshops regardless of your major. Before introducing this type of education on the moon, we need to conduct a prototype class on earth, whilst collecting some testers with interests related to space. Therefore, likewise I stressed out multiple times in the abstract,we should proceed the space education for freshmen on moon.
【国際宇宙会議(IAC)とは】 国際宇宙航行連盟(IAF)が主催し、年に1度、開催される、宇宙業界では世界最大の国際会議です。 2021年は、10月25日から29日の5日間の会期でモハメド・ビン・ラシッド宇宙センター(MBRSC)がホストを務め、アラブ首長国のドバイで開催されました。110カ国から5,000人以上の参加者が集まり、「Inspire, Innovate and Discover for the Benefit of Humankind(人類の利益のためのインスピレーション、革新、発見)」というテーマのもと多数のプレナリー、テクニカルセッション、スペシャルセッション、IAF GNFパネル、そして90社以上が出展する展示会が行われました。ASTRAXはその国際宇宙会議において、グループメンバーとの共同で23本の国際論文を発表しました。
今年は、2022年9月18日から22日までフランスのパリで、フランス国立宇宙研究センター(CNES)がホストを務め、「Space for @ll」をテーマに、第73回国際宇宙会議(IAC 2022)が開催される予定です。