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【調査レポートのサマリー】
2019年11月発行
スマートホーム製品は機器メーカーに新たなサービス機会を創出する。米国調査会社パークスアソシエイツ社(Parks Associates)の調査レポート「スマートホームのサービス機会の評価」は、消費者にとって最も高い価値の創出とこれらのサービスのビジネスモデル獲得について記載している。監視サービス、診断サービス、デジタルストレージ、導入、ホームデリバリ、消耗品の再注文などの選択に注目し、サービス配信の最も魅力的なビジネスモデルについても記載している。
【画像 https://www.dreamnews.jp/?action_Image=1&p=0000205596&id=bodyimage1】
Smart home products create additional service opportunities for device manufacturers to fulfill. This research examines which services create the most value for consumers and the winning business models for these services. It highlights consumer preferences for monitoring services, diagnostic services, digital storage, installation, home delivery, and consumables re-ordering, along with the most attractive business models for service delivery.
パークスアソシエイツ社(Parks Associates)は、1986年創設の米国の調査会社です。様々な産業分野の調査レポートを出版、ワークショップを主催し、毎年コンファレンスを行っています。ブロードバンドやホームネットワーキングなどの分野では実績があります。
■ 調査レポート ■
スマートホームのサービス機会の評価
Evaluating Service Opportunities in the Smart Home
出版社:パークスアソシエイツ社(米国)
出版年月:2019年11月
http://www.dri.co.jp/auto/report/parks/pkshsvc.html
◆米国市場調査会社 パークスアソシエイツ社(Parks Associates)について
http://www.dri.co.jp/auto/report/parks/index.html
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