【調査レポートのサマリー】
2018年1月発行

フランスの調査会社イダテ社(IDATE)の調査レポート「OTT動画:メディア企業はインターネット巨大企業のテリトリー侵入にどのように対応するか」は、世界のOTT(Over The Top)による動画市場の動向を分析し、市場の企業がどのように対応しているかについて記載している。まず、インターネットのトップ企業が自社の特徴や資金力、技術的な利点、世界的な規模、収益化ツールなどを生かしつつOTT動画を進化させている方法に注目している。次に、このような主要企業のコンテンツ獲得やOTT動画サービスの戦略を明示している。最後に、このような浸食に呼応してメディア企業がとることのできる対応としての、提携戦略や独自サービスの作成などについて詳述している。OTT動画市場の広告や有料サービスによる2021年までの収益を予測している。

This report analyses the OTT video market’s dynamic around the globe, and especially how market players are faring.

It begins by looking at the ways in which top Internet companies are stepping up their OTT video developments, by leveraging their trump cards: financial clout, technological advance, global audience, monetisation tools.

Next it explores these leading players’ content acquisition and OTT video service strategies.

Lastly, it delves into the options available to media companies to respond to these incursions, including partnership strategies and the creation of standalone services.

The report concludes with forecasts for OTT video market revenue (advertising and paid services) up to 2021.


フランスのイダテ社(IDATE)は、豊富なデータベースを基に通信、インターネット、E-コマース等のレポートを出版している欧州の調査会社です。委託調査、コンサルティング、コンファレンス等も行っています。キャリア、ケーブル、モバイル、衛星、通信機器/サービス、テレビ/映画/ビデオゲームについての調査レポートを継続的に出版し、英語やフランス語で提供しています。


■ 調査レポート ■

OTT動画:メディア企業はインターネット巨大企業のテリトリー侵入にどのように対応するか
OTT Video
How media companies are responding to Internet giants’ incursion into their territory
出版社:イダテ社(フランス)
出版年月:2018年1月
http://www.dri.co.jp/auto/report/idate/idatem17280mr.html

◆フランスの市場調査会社 イダテ社(IDATE)について
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情報提供元: Dream News