【調査レポートのサマリー】
2016年11月発行

通信会社の小売り戦略において顧客経験は重要である。フランスの調査会社イダテ社(IDATE)の調査レポート「通信市場の顧客経験管理(CEM):ハイテク対応のデータの促進する革新」は、新しい技術とマーケティング技術によって可能となるビジネスチャンスと課題に注目している。通信セクターとその他のセクター、特にOTTの顧客忠誠度(ロイヤリティ)と比較し、デジタルとフィジカルの両方の販売チャネルに注目している。ビッグデータや解析の新しいビジネスチャンスについても査定し、チャットボットやブロックチェーン技術などの革新についても記載している。顧客経験管理の数値データも提供し、顧客中心のマーケティング戦略の強化についても記載している。

Customer experience is key for telcos' retail strategies.

Our study highlights the challenges and opportunities enabled by new technologies and marketing techniques.

The report compares the telecom sector with others -especially OTT- regarding customer loyalty, and then focus on sales channels -both digital and physical stores. Furthermore the opportunities emerging from big data and analytics will be analyzed, as well as other innovations as chatbots and blockchain technology.

Finally, the report presents key metrics -internal and external- for customer experience measurement, highlighting thereby the increasingly customer-centric marketing strategies.




フランスのイダテ社(IDATE)は、豊富なデータベースを基に通信、インターネット、E-コマース等のレポートを出版している欧州の調査会社です。委託調査、コンサルティング、コンファレンス等も行っています。キャリア、ケーブル、モバイル、衛星、通信機器/サービス、テレビ/映画/ビデオゲームについての調査レポートを継続的に出版し、英語やフランス語で提供しています。


■ 調査レポート ■

通信市場の顧客経験管理(CEM):ハイテク対応のデータの促進する革新
Telcos' Customer Experience Management
A tech-enabled data-driven revolution
出版社:イダテ社(フランス)
出版年月:2016年11月
http://www.dri.co.jp/auto/report/idate/idatem16539mr.html


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情報提供元: Dream News